AP-8 autobidearen sarrera-irteeran segurtasuna hobetzea eskatu du Ekialdea Bai Auzo Elkarteak

Bidegurutze hori ikuspegi zabalago batetik aztertzeko eta bide-segurtasuna eta mugikortasun aktiboa lehenesteko eskatu die auzo elkarteak Gipuzkoako Foru Aldundiari eta Eibarko alkateari.
AP-8 autobidearen sarrera-irteeran segurtasuna hobetzea eskatu du Ekialdea Bai Auzo Elkarteak
2025/10/14 17:14
eta kitto!

Azitain eta Maltzaga arteko bidegorrian dagoen AP-8 autobidearen sarreran/irteeran segurtasuna hobetzea eskatu du "No al Paseo que nos entierra/ Ekialdea Bai" auzo elkarteak. Hemen duzue erredakziora helarazi diguten gtuna:

"1- Gaur egun, bidegurutze hori oinezkoentzako eta txirrindularientzako lehentasunik gabeko pasabide baten bidez egin da. Bidegurutzearekin batera, erdiko irlatxo bat dago, gurutzaketa bi fasetan egiteko aukera ematen duena, eta horrek trafiko motordunaren arintasun-irizpideei erantzun diezaieke, baina uste dugu atzerapena dakarrela mugikortasun iraunkorrari, irisgarritasun unibertsalari eta bide-segurtasunari dagokienez. Erdiko irlatxo horrek arazoa partzialki arintzen du, baina ez du arazoa errotik konpontzen.

2- Gipuzkoako Foru Aldunditik adierazi digutenez, Ibilgailuen eguneko batez besteko Intentsitatea handia da. Honek ez luke argudio bat izan behar trafiko motorduna oinezkoen eta txirrindularien segurtasunaren eta erosotasunaren gainetik lehenesteko. Zenbat eta ibilgailu gehiago izan, orduan eta handiagoa da arriskua ere, eta, beraz, erabiltzaile kalteberenganako babesak handiagoa izan beharko luke.

3- Gure ustez, kasu honetan, argi eta garbi, inbertitu egiten da hiri moderno baten hierarkia logikoa, hau da, AP-8 autobidetik datorren ibilgailuei lehentasuna ematen zaio oinezko eta txirrindularien aurretik, horrek azken horientzat dakarren deserosotasun eta arriskuarekin. 

4- Gainera, erabiltzaile ahulenak gelditzeko eta gurutzatzeko aukeren zain egoteko betebeharra ezartzen zaie, eta horrek arrisku-egoera batzuk sortzen ditu, bereziki euria egiten duenean edo adingabeak eta/edo adinekoak daudenean.

5- Egungo diseinuak hautsi egiten du bidegorri-paseoaren jarraitutasuna, eta ez da transmititzen pertsonengan zentratutako hirigintzarekin konprometitutako hiriaren irudia; horregatik, uste dugu beste irtenbide tekniko seguruago batzuk bilatu beharko liratekeela. 

6. XXI. mendean, hiri modernoak pertsonengan pentsatuz diseinatzen dira, oinezkoa autoaren gainetik lehenetsiz. Horregatik, uste dugu egokia litzatekeela eragindako eremuaren diseinua birplanteatzea, zati horretako autobidearen sarrera/irteera barne, hiri gizatiarragoaren eta irisgarriagoaren ikuspegi horretara egokitzeko. Egungo diseinua legezkoa eta funtzionala izan daiteke trafiko-ingeniaritzatik, baina hiri-aurrekari txarra iruditzen zaigu.

7. Ez dugu alarmismoan erori nahi, baina uste dugu aurreikuspenez jokatzea dela inork nahi ez dituen istripuak saihesteko modurik onena. Bizikletaz ibiltzen direnen edo desplazatzen direnen segurtasuna eta erosotasuna lehenetsiko dituen irtenbide baten alde egitea gipuzkoarrek mugikortasun iraunkorrarekin, bide-segurtasunarekin eta hiri-kalitate handiagoarekin duten konpromisoaren isla argia izango litzateke, baita Eibarren ere. 

Horregatik guztiagatik, berriro eskatzen diogu Gipuzkoako Foru aldundiari eta Eibarko alkateari bidegurutze hori ikuspegi zabalago batetik aztertzeko, bide-segurtasuna eta mugikortasun aktiboa lehenetsiz; izan ere, ziur gaude gure hiriak, Eibarrek, hiri-eredu atseginago, seguruago eta guztiontzat irisgarriago baterantz egin dezakeela aurrera.

Era berean, Eibarko Udalari eta Gipuzkoako Foru Aldundiari eskatu diegu koordinatzeko, hemen planteatzen dugun arazoari konponbide arin eta eraginkor bat emateko".