[OSASUNA] Konfinamenduaren lehen egunetan gutxitu egin da arrainaren kontsumoa

[OSASUNA] Konfinamenduaren lehen egunetan gutxitu egin da arrainaren kontsumoa
ETA KITTO 2020, Mar 26

Gehienok galkorrak ez diren produktuekin bete ditugu hozkailuak berrogeialdirako. Dena helburu batekin: etxean geratu eta ahalik eta gutxien atera. Hala ere, konfinamendu egun hauetan ezin dugu ahaztu gure dietan hain funtsezkoa den zerbait, arraina, alegia. pertsona helduak dira produktu horren kontsumitzaile handienak, Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioaren datuen arabera, eta horrek onura anitz ekartzen ditu gure osasunarentzat, eta ez ditugu alde batera utzi behar.

Adituek diotenez, funtsezkoa da astean bi eta lau arrain errazio artean jatea; batez ere, adinekoen kasuan, arrain urdinarenak. Zuriak baino koipe gehiago du, % 5 eta% 8 artean, eta Omega3 iturri oso ona da; funtsezkoa da, efektu kardiobaskularra duelako.

Gomendatutako errazio horiek ez dira gutxitu behar berrogeialdian, arrandegira maiz joaterik ez dugun arren. Izoztuta edo kontserban erostea aukera bikaina da egun hauetarako. Barazkiekin edo arroz edo pastarekin lagun daitezke, plater oso bat izateko.

Arrain-kontsumoaren kurba berrogeialdian

Aukerak egon badauden arren, arrandegietako salmentak jaisten ari dira, funtsezko bi arrazoirengatik. Gobernuak alarma egoera ezarri zuen lehen egunetan jendea azoketara eta saltoki handietara joan zen arrain freskoa, izoztua eta kontserbak erostera, baina une horren ostean geldialdia izugarria izan da.

Neurri batean hori gertatzen da etxean egonda askoz ere zailagoa delako elikadura-ohiturak mantentzea. Denbora gutxi izango zela uste genuen, eta jendeak zera hartzen zuen: pizza egun batean, krispetak beste batean, gailetak, ultraprozesatuak … Eta konturatu behar dugu egoera luzerako doala eta beharrezkoa dela irenstearen eta gastuaren arteko oreka izatea. Horretarako arraina oso ona da, ia ez du gizentzen, baina bai asetzen.

Arrainak proteinak, bitaminak (batez ere B taldekoak), kaltzioa, iodoa, fosforoa, magnesioa, selenioa eta zinka ditu eta, gainera, gantz-azido poliinsaturatu ugari ditu.

Eta berrogeialdiarekin, zer gertatzen da arrantzaleekin?

Konfinamenduko lehen astean arrain-kontsumoa gutxitzeaz gain, sektoretik beste arazo garrantzitsu bat ikusten dute, arrantzaleena, eta nola mantendu haien segurtasuna, hornikuntzari eusteaz gain. Espainian arrantza-flota oso dibertsifikatua dugu, baina bai osasun gomendioengatik, bai mugak eta portuak ixteagatik, zaila zaigu lanean jarraitzea”, azaldu du Cepescako idazkariak.

Oraingoz ez dago erabaki orokor bat krisi honi aurre egiteko moduari buruz. Gure uretan egiten den arrantza, baxurakoa, da arazo gehien jasaten ari dena. Itsasontziak txikiak dira, ez dago banakako babes ekipamendurik marinel bakoitzarentzat, gero eta konplikazio gehiago daude. Are gehiago, portu batzuetan jarduera bertan behera geratu da, langileen eta familien osasuna arriskuan ez jartzeko.

Gure uretatik kanpo egiten den arrantzan arazoa lehorreratzeko eta produktua lekuz aldatu ahal izateko unean dator. Enpresak ERTEak egiten hastea pentsatzen ari dira, arrainaren prezioa ia erdira jaitsi da egunotan eta oso zaila da garraiatzea.

Dena den, arraina ez hornitzea ez da aukera bat. Garatek bideoan azaltzen duenez (eman play-ari), haientzat funtsezkoena arraina eta itsaskia lurralde nazional osoan banatzea da, egun hauetan “animalia-jatorri osasuntsuena duen proteina” kontsumitzen jarraitu ahal izateko.

Gaiarekin zerikusia duten albisteak

« »